The Malay Chronicles of Bloodlines

Keindahan hari ini bertatih agak perlahan. Semalaman diri ini berjaga bagi menyiapkan Persuasive Presentation's outline, slides dan text ucapan. Kekentalan bertemankan Teh BOH dan Ali's Cafe akhirnya gagal mengekang ku dari tersungkur. Sesudah azan subuh berkumandang, mata kuyu ku berkelip-kelip merah. Bagai ultraman rebah bila klip merah berbunyi, begitu juga aku rebah tersungkur di permainan maut ini. Agak bernasib baik kerana tersedar dari lamunan tido tetkala matahari mencecah 8.30 pagi. Aku bersiap dan membuat beberapa raptai untuk Persuasive presentation ku. Segak bergaya ku padankan pada diri untuk menonjolkan keyakinan diri yang jauh dari ada.Ni tajuk persuasive presentation aku....



Bemula detik 10.00 am, pendrive aku kene virus attack. Habis video yang aku gigih download semalaman. Memandangkan perasaan untuk menongkah arus menebal, aku pinjam skuter pink milik coursemateku, Azween.Tatakala malu mencengkam, penyelamat nye cuma la helmet merah yang ku pakai sepanjang aku tunggang motor tersebut.

Hari yang indah untuk Mr Patrick Jane,The mentalist.Aku berjaya beradaptasi dengan karekter Parrick Jane bagi mengawal diri dari dikuasai kegelutan berterusan dan akhirnya, presentation aku mendapat pujian.Nice day.After all, lecturer kate, aku sudah jumpe my own style of presentation walau diri sebenarnye menggabungkan skill presentation daripada peklah, confident bak anep dan tenang semacam pekma. Nampaknya, style aku adalah style korang...WHO CARES....Seems innovative is better than creativity at the end of the day...

2 comments:

Raymond Abdul said...

That's why tak datang kelas ITPM~ hahaha...

..::Mr Pena::.. said...

Ade kuiz lg ke td???
haha.....tuh la sbb x dtg kelas.....