Picisan Cinta MrGowe dan si Dia(2005-2008)

Salam buat semua yg membaca.Pada awl bilamana MrGowe decide nak buat blog SeCaNgKiR teH SeRiBu CeRiTa ni,MrGowe selalu mengutuk blog org lain...yg pompuan gedik,yg lelaki pula pondan...Bagi MrGowe,mengapa perlu dikongsi kisah hidup peribadi dengan semua orang...mcm nak cari publisiti murahan jur..Namun,kate org tak kenal maka tak cinta.MrGowe tetap meneruskan membaca blog kwn2 MrGowe walau hati terase begitu menjengkilkan.Hati dulu rasa loya kian tertarik dengan fungsi blog sebagai salah satu medium perkongsian pengalaman hidup.Semua org melalui pengalaman hidup yang berbeda antara satu dgn yang lain.Dalam post pada kali ini,MrGowe terpanggil untuk berkongsi pengalaman hidup MrGowe dangan si Dia yang istimewa.Harap,tak ade pulak yg rase jengkil kerana niat sekadar ingin berkongsi.Niat ingin berkongsi pun kerana MissLonely.MrGowe sndiri tak sure either MissLonely ni dah clash atau belum dgn BF die. Pokoknya, perhubungan mereka bermasalah.Harap picisan kisah hidup MrGowe ini dapat menenangkan hati lara MissLonely.

KiSaH HiDuPkU
Part 1:Si skema
Aku(MrGowe) masih ingat bilamana aku mula menjejakan kaki ke sebuah SBP ni.Terasa begitu kerdil dihimpit ratusan pelajar pandai tatkala diri hanya bernasib baik memperoleh 5A dalam UPSR.Perasaan rendah diri membuatkan aku teragak-agak dalam setiap tutur kata dan gerak-geri aku sehingga dilabelkan pelajar skema.Suaraku nun jauh sekali kedengaran dalam kelas.Bukan niat untuk membisukan diri disaat hati meronta-ronta untuk bermadah tetapi bagiku,aku masih terasa diriku ini kerdil.Namun,aku tetap MrGowe...Diriku yang senyap ini membuatkan aku seorang pendengar yang baik.Baik lelaki mahupun perempuan,ada saja yang akan berkongsi rahsia denganku.

Bilamana diri masuk ke tingkatan 3,hati mula bersuara.Adakah kesudahan hidupku di SBP begitu membosankan.Rutin aku setiap hari adalah sama.Aku masih ingat, di suatu tika kelas PREP,aku letakkan kepalaku diatas meja berpura-pura tidur tatkala diri sebenarnya memandang ke langit menyoal diri yg dirundum 1001 persoalan...ini bukan aku!!!Aku ingin mewarnai hidupku.Aku ingin mencari si Dia yang istimewa untuk berbicara.Si Dia yang akan bagi hadiah tatkala saat birthdayku.Si Dia yang akan jua wish untuk aku selamat malam tatkala malam mula menjelma.Si dia yang akan menjadi kekuatan aku bila diri terasa kendur untuk melangkah meneruskan perjalanan hidup....

Part 2:Kakak Angkat
Tuhan menyahut doaku bilamana diri beransur keluar dari kepompong fasa kebosanan.Aku mula aktif bersukan.Bermula dari sukan merentas desa sehinggalah ke sukan lempar cakera.Detik manis itu masih terngiang di telingaku.Di saat mega awan senja mula melitupi awan,nama aku berkumandang untuk ke pentas hadiah setelah diri ini berjaya dinobatkan sebagai johan lempar cakera bwh 15 tahun peringkat sekolah.Medal pertama aku sepanjang bergelar budak SBP.Kini,aku dah jd someone yg berbeda.Masa mengubahku segala-galanya.Aku telah dijadikan sebagai adik angkat kepada senior perempuan sekolahku.Hampir setiap hari,roti 50 sen dan ais-krim bar warna biru menjadi santapan percuma aku bila loceng rehat dibunyikan.Kakak angkat aku mmg baik.Walau diri terasa seakan-akan mengambil kesempatan di atas kebaikan kakak angkat aku itu,aku lgsung tak bisa merubah keingininya untuk terus belanja aku sehingga mengundang dengki dalam sesetengah kawanku(Dengki yang light-light jur).Setiap pesanan atau kad ucapan yang ingin dihantarkan kpd aku,kakak angkat aku akan menggunakan budak pompuan kelasku sbg posmen.Kesian aku melihat budak pompuan kelasku itu...

Part 3:Seniorku dan SiDia
Cikgu kate,setiap dorm mesti ada variasi batch supaya kelak buli dapat dielakkan.Bagi aku sama saje...buli tetap ade dimane-mane.Pasal kisah buli tuh,nanti aku akan ceritakan lain kali.Ada seorang senior dalam dorm aku neh,die terpikat kat seorang pompuan budak kelas aku.Kebetulan,budak pompuan yang die syok neh adalah posmen antara aku dan kakak angkat aku.Jadi,bilamana die tau yang aku selalu jumpe budak pompuan neh,aku terus direkrut sebagai posmen tanpa gaji antara senior aku tuh dan budak pompuan neh.Nak tak nak,lagi kerap la aku jumpe budak pompuan neh.Harapkan pagar,pagar makan padi.Hati aku tertaut kepada budak pompuan neh.Tapi,demi menjaga etika kerja sebagai posmen berwibawa,aku perlu bersikap profesional.Hal cintan-cintun neh,aku tolak tepi dulu....ceh...

Part 4:Si Dia yang istimewa
Kalau hati dah suka sama suka,diri neh payah nak sorok.Paling aku takut,bilamana first time ingin mintak no hp pompuan neh.Kebetulan,PMR pun dah habis.Semua dibenarkan pulang ke rumah.Melepas laaa aku nak sms die time cuti.Namun,dah dinamakan jodoh..wawa..aku terserempak dengan die kat kelas lps habis paper last PMR.Die terus koyak pembalut meja warna merah seraya menulis no telefon rumah dia di belakng pembalut mejanye itu.Time tuh,die belum lg ada SIM card.Hp lg la die tak ade.Die janji dgn aku,nnti balik rumah,die akan terus beli SIM Card celcom.Sampai jur aku kat rumah,setelah siap sembahyang zohor,aku menelefon terus ke rumah die walau hati bagai nak mati takut kalau2 si ayah yang angkat.Naluri aku mmg tepat.Si ayah yang mengangkat.Jantung bagai dah berhenti berdengup.Hanya Allah saja yang tahu.Si Hang Jebat jantan sorang neh terus beranikan diri.Aku meminta kebenaran si ayah untuk bercakap dengan die.Time tuh la aku dapat no hp die.Die pesan,sms waktu mlm jur sbb,time mlm jur ayah die tak gune Hp.Dah dasar MrGowe tak suke sms,so setiap malam aku call die.Aku mmg bnyak modal nak ckp sbb tuh la,die tak bosan aku call.Rekod paling lame aku bergayut 3 jam.Tuh pun sbb Hp aku habis bateri.Walau dah couple, kitorang tak pernah walau sekali pun wish I LOVE YOU to each other.

Part 5:Karenah si Dia
Semua student seawal 7 pagi mula memenuhi ruang sekolah.Result PMR diumumkan.Both of us got 8 A's.After that,die terus bwk aku jumpe parent die.Baru aku nak happy dgn result,terus down nak mati sbb parent die nak jumpe aku.Rupenye parent die nak wish congratez kat aku...Bila dah berbual,parent die sebenarnya sempoi gak.OK la...Sekarang tahun 2006.Kitorang dah masuk form 4.Kebetulan pulak kitorang terpilih jadi pengawas sekolah.So bnyak la event yang membolehkan aku bersama die.Paling tak tahan,cikgu penolong kaunseling pun sanggup jd org tgh kitorang.Kalau aku nak bagi burger kat die,cikgu ni lah aku carik...salute kat cikgu.Tahun 2006 sememangnya banyak kenangan manis aku dan si Dia.Time tuh la...aku belajar Dating.Kalau nak cerita kenangan manis dgn die,sampai esok pun tak habis.

Pada pertengahan kitorang form 5,keluar artikel mengenai couple itu haram.MrGowe rase,anda semua pun pernah bace artikel neh.Couple jadi haram sebab berlaku banyak zina spt zina mata,zina telinga ,zina hati and so on.Macm mne aku nak nafikan bukti terbesar neh.Adakah aku sanggup nak clash dengan die.So,pergilah aku mengadap seorang ustazah merangkap cikgu penasihat syarahan agama aku.Ustazah ni lah yg akan bertungkus-lumus buat teks untuk aku kalau aku nak pergi mane2 pertandingan syarahan agama atau pidato.Ustazah ni jugak yg mengajar subjek agama islam untuk kelas aku.Ustazah cakap,couple tuh boleh as long as kite tau jaga adab dan batasan.NIAT TAK MENGHALALKAN CARA.Masalah demi masalah mula timbul antara kitorang.Kisah skandal die dengan student f4 baru,die dan abg angkat die hingga skandal aku dan adik angkat aku mula mengeruhkan perhubungan kitorang.Aku amik adik angkat pompuan pun sebenarnye saje nak buat die dengki.Aku mmg jahat.Kesian adik angkat aku.Jadi mangsa keadaan.Tapi,sejahat-jahat aku,yang pasti aku telah sedaya-upaya layan adik angkat aku sebaik mungkin.That's why,sehingga ke saat aku belajar di UTP pun,adik angkat aku neh,masih menelefon aku time die cuti.1001 dengki mula menyelimuti diri aku dan die.Allah dah tak redha,buat mcm mane pun dalam menjernihkan perhubungan kitorang,yg pasti berlaku adalah clash jugak.Aku clash dengan die saat pertama aku melaporkan diri untuk belajar di UTP.Memang agak sedih tatkala diri perlu kekuatan untuk menempuh alam baru.

Part 6:Aku dan mesej terakhirnya
Aku dan die mula membuka lembaran baru dalam menempuhi ranjau perjalanan masing2.Die menyambung pelajaran ke Perancis mengambil jurusan bahasa Perancis.Aku pulak ditinggalkan di UTP mengambil jurusan ICT.Tatkala membawa diri ke haluan masing2,die sempat berpesan kpd aku..perpisahan ini ada hikmahnya.Seandai jodoh telah ditentukan Allah,die tetap milik aku...Die pesan jugak,selagi aku setia...selagi itu die milik aku...

Part 7:Aku adalah MrGowe
Walaupun ayat terakhir agak menyentuh kalbuku,tapi adakah aku rela ditinggalkan dengan 1001 persoalan.Adakah,si dia akan ingat janjinya lagi atau sekadar bermain madah dengan aku.Aku adalah MrGOwe.Life must go on.MrGowe harus senyum tatkala air mata merayu untuk keluar...MrGOwe cume insan biasa.Kadang-kadang rayuan air mata tetap kupenuhi bilamana mengingati saat indah bersama dia yang TERISTIMEWA.Bagi pengatahuan semua.Aku tetap gigih belajar bahasa perancis just for her...and in case kalau die bace blog neh...kite ttp berkwan and akan kekal sbg sekadar seorang kawan smpai bile2...thanks for the all memories..

**Inilah serba sedikit picisan kisah couple ku.MissLonely salah kalau label semua
laki2 adalah same.Walau ada lelaki yang curang,tetapi masih ada yang setia.Walau
ada yang ego,tetapi masih ada yang snggup mengeluarkan mutiara air mata untuk si
Dia yang istimewa.Pokoknya,MissLonely sebenarnye belum jumpe yang sehati sejiwa dgn
MissLonely jur lg.Harap kisah MrGowe ni,MissLonely dapat jadikan sebagai iktibar**

19 comments:

pusak_itam said...

waaahhh..mR.G0wE ni pernah gak jatuh cinta ek? haha.. btw nice post gowe.. i love it.. :)

..::Mr Pena::.. said...

To Ash@MrCat:
Thanks...niat sesaje nak berkongsi...At first segan nak tulis.Tp bile MissLonely label MrGowe same ngan lelaki lain yg tidak utuh setia dalam memberi cinta,post ini adalah jawapanku...ceh...wawa...

Syuhaidah Rahmam said...

well, everyone has their own story ryte..its ok if u want to share wif others..btw, very interesting story go2..ramai je yg taw couple 2 haram tp still go on gak..respect lah go2 cz sanggup jumpe ustazah tuk clarify this thing..hopefully, u'll find someone dat suit u the most..life foes on go2..have a gud dy..smile alwayz..;)

Anonymous said...

woip lebey2 nampak...siap gambar lg...makwe ak skrg 2,,hehe

..::Mr Pena::.. said...
This comment has been removed by the author.
..::Mr Pena::.. said...

to syuhaidah:
really agree with u..syai ble lak nak crita psl diri syai???bg gempaq sikit...biar sume tau...wawa..

to anonymous:
lebih2 sgt ke???i'm try to be honest...ak post gmbr sbb makwe ak cntik..haha...tak kisah la walau skrang kau punye makwe pun..ap2 pun,bekas aku gak..wawawaa

Syuhaidah Rahmam said...

ur last statement 2 anonymous buktikan laki ni smue same je go2..acica

..::Mr Pena::.. said...

to syuhaidah...
Gituu...syai x faham tp trus pertikaikan MrGowe...MrGowe nak reply kat sini pown x bleh..MrGowe ad plan tersendiri la...wawa..

Anonymous said...

ok aku mintap maap yek,,,
jgn emo k...ak ckp je,,

:N.I.K.H.A.Z.W.A.N.I: said...

tu parle de moi...moi j'apprecie,,merci,,huuhu

..::Mr Pena::.. said...

To akukatun:
comment êtes-vous au courant de mon blog ? ? ? vraiment, vraiment la honte sur moi ... que j'ai l'impression d'être s'est évanoui dès que j'ai lu votre commentaire de mon poste. J'ai cru que vous deviendrez furieux de moi..

:N.I.K.H.A.Z.W.A.N.I: said...

j'ai bcp de sources mon ami..hehe
je t'en prie...peux-tu arracher la photo de moi???s'il te plait ^_^

..::Mr Pena::.. said...

To akukatun:
owh ... je vois .. ainsi, quel qui vous disent ? ? connais-je lui ou elle ? ? je alreads efface votre peinture...

Anonymous said...

haha,,c'est pas peinture., c'est la photo...ahahahahahahahahahaha

..::Mr Pena::.. said...

To anonymous:
je suis le nouvel apprenti ... ce n'est pas une bonne attitude pour rire de moi .. il est vraiment dur d'apprendre le français surtout seul ..vous devriez faire bonne impression avec mon effort d'apprendre le français

Farhana Aziz said...

salam....fana de experience ngn laki...n dua kali fana kena tipu ngn laki...adakah sbb fana ni bodoh sgt or sbb lelaki itu xtaw menghargai seorg wanita?laki xsumeny same...tp fana xbley deny y de laki y ske main2kn hati seorg pmpuan..kz fana da jmpe laki cm2...
tp bgus jgk kn...at least fana taw laki cm2 2 btul2 wujud...n mayb ALLAH nk fana jmpe laki y cm2 dl so dat ble da jmpe y btul2 nnt fana akn hargai die sepenuhny...kn2??hee

..::Mr Pena::.. said...

To Fana:
cian MissFana...npe smpai 2 kali...nasihat MrGowe kat MissFana,ble skali dah tertipu,better simpan perasaan dulu..jgn gelabah nak luah...tgk si Dia closer...klau dah jodoh x kemana.Si dia pasti sedar kewujudan kita...bkn Allah sengaja nak temukan MissFana dgn lelaki yang suke menipu MissFana.Itu MissFana punye persepsi.mampu jur,lelaki itu hadir balik dlm hidup MissFana dan menjadai cinta sejati MissFana...lastly,kalau sayang pendam2 kan,kalau benci simpan2 kan...Si dia bkn robot yang x berperasaan.Tunjukkan dulu kehadiran kita...

irda zahari said...

c'est ce que vous obtenez lorsque vous utilisez l'image des autres. lol
e devrait pas connaître de sentiment ici. hahahaha

..::Mr Pena::.. said...

To Ms Irda:
aucun commentaire ....... le Secret de MrMsGoshi