Sultan...Tuju mu hanya 1

Engkau sultan aku rakyat jelata,
Engkau pemerintah aku terdiam,
Engkau lambang agama....

Kendatipun bermula pergolakan diri mahu atau tidak.Mungkin caramu mengawal ceramah agak terkehadapan, namun menyekat alim bersuara ibarat menyekat ombak menghempas. Alim berbicara berharap suara mereka mengenal perhambaan bukan islam dan engkau sultan, apa kamu laku untuk agamaku hanya mu jua yang tahu. Aku jauh dari mahu dipersalahkan di akhirat kelak. Aku menjunjungmu untuk sultan lambang agama dan berdiri mengharap perilaku sultan kesetiaanku mampu menarik rakan perhambaan bukan islam memeluk islam. Mungkin kamu dengan caramu namun diakhirya aku ingin kamu ingat tuju mu cuma bukan sekadar pemerintah tetapi lambang bukan berhabuk bagi agamaku. aku hanyalah rakyat yang menjujung sultan wakil Rabb-ku di bumi bukan penderhaka sultan amanah Allah.

No comments: